Zīmola dzimšanas komplekts par 1500 eiro
- Edgars Stanga
- Feb 9, 2022
- 3 min read
Updated: Jun 5, 2023

Ir viens jauks teiciens, ko mēdz attiecināt uz radošo procesu un mokām, kas tajā jāizcieš radītājam – neviens neko negrib dzirdēt par dzemdību sāpem, visi tik ātrāk grib redzēt jaundzimušo. Ar jaunu uzņēmumu un zīmolu radīšanu ir līdzīgi. Taču, grib vai negrib par procesu dzirdēt, to apiet tik un tā nevar, jeb kulināri izsakoties – pirms tikt līdz bulciņas vidū esošai marmelādei, uzņēmējam jāpārkož samēra cieta garoziņa. (Dramatiskākais raksta ievads, ko jebkad esmu sacerējis). Aivars un Daiga Unlimited? Par radīšanu runājot, te vietā būs atsauce uz klasiku no latviešu kino popkultūras – bērnus radīt, tā jau nav nekāda māksla, audzināt vajag! Patiesībā, Dagnij’, ir jomas, kurās māksla ir gan viens, gan otrs. Jauna zīmola radīšana uzņēmējam, pat ja viņš to nedara pirmo reizi rada samērā apjomīgu stresu. Kā to saukt? Ko likt logotipā? Varbūt arī saukli vajag? Tad vēl vajadzēs mājas lapu. Kas tai rakstīs tekstus? Kas taisīs dizainu? Cik tas maksās? No uzskaitītā vismazāk galvassāpes uzņēmējiem mēdz sagādāt nosaukums. Vieglākā izeja no labirinta parasti ir ķerties pie dibinātāju iniciāļiem vai dzīvesbiedra/-es vārda, ko uzrakstam arial black fontā un uzliekam uz dzīvesprieku vairojoša fona. Pieeja, kas pasaulei devusi tādas zīmolrades vērtības kā autoservisu “Ritvars un draugi”, konditoreju “A.H.Ņ.”, apavu veikalu “Stils Plus” un frizētavu “Inese B”. Kas var arī nostrādāt. Uzjautājiet kaut vai mēreni populārajai 70.to gadu zviedru popgrupai, kuras nosaukumu izveidoja Agneta, Bjorns, Benijs un Anne-Frīda.
Pārējai uzņēmēju saimei, kas apzinās unikalitātes priekšrocības, nākas ņemt talkā unikalitātes radītājus. It kā jau nav nekāda ķīniešu ābece – ne rakstītā vārda meistarus, ne dizainerus, ne mājas lapu izstrādātājus atrast nav diža māka, google it. Māka gan ir visus šīs puzzles gabaliņus salikt jēdzīgā kompozīcijā un – kas ne mazāk svarīgi– šo visu paveikt par jauna zīmola radīšanai pieejamajiem, parasti ne visai apjomīgajiem līdzekļiem.
"Es pazīstu čomu, kam viens čoms uztaisīja pa’ piecīti"

Viena no mūsu laikmeta noderīgākajām iezīmēm ir tā, ka jebkuru darbu var paveikt simts dažādos veidos un to paveikt piedāvā vismaz tūkstotis paveicēji. Bet līdz ar izvēles pārpilnību parādās izvēles problēma, kuru atpazīs katrs, kas ASV ir paciemojies Walmartā un nostājies pie 100 metrus gara brokastu pārslu plaukta.
Izaicinājums ir ne tik daudz pašā izvēles faktā, kā bailēs iegrābties un pazaudēt manu jau tā dubultvērto jaunā uzņēmēja eiro noalgojot amatieri, kura veikums eventuāli būs bez kvalitātes garantijas. Ko darīt, kā būt?
Nesen noskatījos vienu jūtjūba video, kurā ārsts filmēja, kā pats sev izoperē apendicītu. Tehniski, zīmola vizuālo veidolu var uztaisīt arī pats uzņēmējs. Viens no maniem klientiem reiz (pamatoti) dižojās, ka savu pirmo uzņēmuma logo uztapinājis iekš excel - es pat nezināju, ka tas vispār ir iespējams.
Varianti vienmēr atradīsies, vienmēr kāds piedāvās lētāk. Bet vai vajag? Varbūt procesu ir vērts uzticēt profesionālim, kas visu zīmola starta paku piedāvās vienuviet? Un vēl par 3x zemākām izmaksām kā tām, ko uzņēmējs samaksātu, ja katru vēlamo komponenti pasūtītu pie sava meistara. One stop shopping, laikam to moderni mēdz saukt. Iekšējais Lukašenko

Viena no pozitīvajām lietām, kas nāk komplektā ar 18 gadu pieredzi mārketinga komunikāciju jomā ir ātrums. Ne tikai darbu veikšanas, bet ātrums ar kādu tu sāc filtrēt saradīto – šis neder, šis nebūs, garām, klišeja, paredzami, kopija, remdeni… o! šis gan verētu strādāt. Iekšējais cenzors, kas pie lēmumu pieņemšanas varas ir bijis tik ilgu laiku operatīvi saprot, kuru ideju izolēt karcerī uz neatgriešanos un kurai uzrez piešķirt admirāļa pakāpi ar dāču Jaltā.
Jebkuras iemaņas ar laiku noslīpējas un kļūst efektīvākas. Ņemot vērā mūsu pieredzes gadu desmitus, Cartel komandas radošā motora virzuļi kustas ar nu jau nekaunīgi ātriem apgriezieniem. Gatavu zīmola pamata komplektu no pirmās tikšanās līdz publicēšanai gatavam materiālam – nosaukums, logo, sauklis, mājas lapas teksts un dizains - varam piedāvāt divu nedēļu laikā. Par EUR 1500 plus nodokļi. Izklausās aizdomīgi labi? Jo ir.
Edgars
Comments