top of page
Search

Mārketinga ārpakalpojums - kas tas tāds?

  • Writer: Edgars Stanga
    Edgars Stanga
  • Jan 31, 2022
  • 4 min read

Updated: May 21, 2023

Biznesa ideja šim pakalpojumam aizsākās ar pārpratumu. Kā daudzu jaunu uzņēmumu vadītāji, arī mans tā brīža darba devējs, interjera dizaina jomā puslīdz veiksmīgs uzņēmējs, bija nolēmis piesaistīt mārketinga profesionāli biznesa izaugsmes tempu kāpināšanai.


Savukārt es, astoņpadsmit gadus pavadījis stabilā, mīlestības pilnā laulībā ar reklāmas industriju, jau izsenis biju lolojis sapni par sānsoli ar interjera dizaina jomu un te negaidot bija parādījusies iespēja. Mani un darba devēja abpusējie ieguvumi šķita bezmaz ierakstīti zvaigznēs – jāmēģina. Sānsolis bija neiepazītu emociju pārpilns. Skaisti interjeri, intelektuāli advancēta mērķa auditorija (arhitekti un interjera dizaineri). Bija tiešām interesanti. Pāris mēnešu laikā attīstīju uzņēmuma mārketinga automatizācijas procesus, kas komunikāciju ar mērķa auditoriju padarīja super efektīvu un ar viegli mērāmu atdevi (investējiet labā klientu attiecību vadības (CRM) sistēmā – ir tā vērts).


Taču drīz vien gan darba devējs, gan es pats sapratu, ka lai cik iesaistošs, auditorijai noderīgs un izklaidējošs nebūtu manis veidotais komunikāciju saturs – darba devēja vērtējums, ne mans - uzņēmumam tā veidošanai nav vajadzīgs pilna laika darbinieks, kurš vēl, ņemot vērā manu samērā apjomīgo pieredzi, nav no tiem lētākajiem. No darba devēja par klientu

Atceros, ka vēl strādājot lielajās reklāmas aģentūrās pie mums pēc mārketinga padoma šad tad vērsās nelieli uzņēmumi, kurus tik pat šad tad atšuva, ja to budžeti nesolīja labu peļņu. Aģentūras, protams, var darīt kā vēlas, bet šo gan es ieķemmēju sev aiz auss nākotnei – mazo un vidējo uzņēmumu segmentā ir bezmaz tūkstošiem biznesu, kuri nevar atļauties ne algot lielu reklāmas aģentūru, ne arī pieredzes bagātu mārketinga direktoru. Tomēr mārketingu viņiem vajag.


Gluži kā manai tābrīža darbavietai. Taču, vecīt, kā pieredzējis mārketinga profesionālis tu esi noderīgs, man tavas iemaņas vajag, bet ne uz pilnu laiku. No hard feelings – kādu dienu mūsu saules pielietajā Āgenskalna birojā atzīstas priekšnieks. Un vienlaicīgi, pašam to nezinot, čukst man priekšā biznesa ideju vienam no nu jau neizbēgami dibināmās mārketinga satura aģentūras Cartel pakalpojumiem: mārketinga vadību mazajam biznesam kā ārpakalpojumu.

Un ko jūs domājat - tajā pašā dienā, kad iepazinos ar atlaišanas rīkojumu, mēs ar nu jau bijušo darba devēju parakstījām arī pirmo aģentūras-klienta sadarbības līgumu. Tā, atlaists un atkal pieņemts, es sāku likt kopā piedāvājuma saturu potenciālajiem klientiem un, kur nu bez tiem – ciparus.

Priekšniek, jums zvana kalkulators Jaunu uzņēmumu vadītāji, optimizācijas iespējas apsekojot, ar kalkulatoru pavada vairāk laika nekā ar laulāto – parēķināsim. Pieredzes bagāts, profesionāls mārketinga cilvēks, kas nav vakar izkāpis no universitātes sola, uzņēmumam mēnesī kopā ar nodokļiem izmaksās aptuveni EUR 2000-2500. Mārketinga ārpakalpojums - vismaz uz pusi mazāk.

Sadarbība ar Cartel notiek uz fiksēta honorāra bāzes un atkarībā no uzņēmuma mārketinga vajadzību apmēra sastāda EUR 500-1000 mēnesī. Turklāt, par šo ciparu klients iegūst ne tikai ārštata mārketinga profesionāli, bet arī radošo un digitālā satura aģentūru vienuviet. Komunikāciju profesionāļi un satura radītāji ar 18 gadu pieredzi par pieciem simtiem mēnesī, piekritīsiet – tas ir labs dīls.

Līgumu var terminēt jebkurā laikā ne tikai tad, ja sadarbība neapmierina, bet arī tad, ja mārketinga automatizācijas procesi ir sakāroti un tiem turpmāk vajag pieslēgties tikai fragmentāri. Cartel pēc līguma izbeigšanās tad klientam piedāvā atsevišķus gabaldarbus uz projekta bāzes, par cipariem pirms darbu uzsākšanas vienojoties. Ko tev vajag? vs. Lūk, ko tev vajag! Pēc gadrīz divām reklāmas industrijā pavadītām desmitgadēm esmu secinājis – reklāmisti ir slaisti. Ne tajā nozīmē, ka nevēlas strādāt, tieši otrādi - nevienā citā industrijā neesmu redzējis tik jaudīgi performējošus projektu vadītājus. Bet slinkums izpaužas mazkustībā. Atgādina jauko anekdoti par igauņu telemārketeri, kurš neatlaidīgi, agresīvi, uzstājīgi, mērķtiecīgi sēž pie telefona un gaida, kad klients pats viņam piezvanīs. Te līdzīgi – reklāmists sagaida, ka klients pats sapratīs, ko viņam no mārketinga vajag un atnāks jau ar gatavu plānu.


Tas bieži ir liels izaicinājums mazo uzņēmumu segmentam. Uzņēmēji reizēm vienkārši nezina, kurp viņiem mārketingā kustēties, ko vajag un kas strādās, kur nu vēl runāt par gatavu un ticamu mārketinga stratēģiju. Bet līdz tai mēs vēl tiksim, tagad pakāpsimies solīti atpakaļ.

Klientiem pirms rodas vajadzība pēc mārketinga, parasti ir vajadzība pēc kādas biznesa problēmas risinājuma. Un tad tai, iespējams, mārketings var noderēt un palīdzēt. Varbūt.

Bet iespējams jūsu biznesa probēmu var risināt nevis reklāma, bet efektīvs CRM? Varbūt jums nav atpazīstamības problēma, bet auditorija ne līdz galam saprot jūsu produkta priekšrocības? Vai piemērs no pieredzes – ja jūs gribat pārdot pensiju plānus, varbūt nav vērts iekarot Instagram, kur visi grib izskatīties mūžīgi jauni, seksīgi, iekārojami un par novecošanu tur neatmaksāsies runāt? Tā vietā varbūt ir vērts pievērsties inbound mārketinga stratēģijai, piestrādājot pie auditorijas iesaistes ar tai noderīgu digitālo saturu?

Sadarbības pamatā - skaidrība

Īsāk sakot, Cartel sadarbība ar klientu sākas ar mārketinga plāna izstrādi – darīsim šo un šo, lai bizness augtu. Iesim šajos medijos un šādi piesaistīsim jaunos klientus ar šiem produkta argumentiem. Plāna izstrādi Cartel klientiem piedāvā par velti – pagaidām mēs zīmējam tikai kaujas plānu, nekas vēl nav iekarots un par to no klienta naudu prasīt nebūtu glauni. Bet glauni naudu prasīt ir par padarītu darbu. Cartel katra mēneša pirmajā datumā klientam iesūta tā mēneša darba plānu un pēdējā datumā – atskaiti. Ja ir piepildīts solītais, strādājam tālāk, ja nē, šķiramies.


Jaunam uzņēmumam katrs mārketingā investētais eiro ir produkta vai pakalpojuma attīstībai atņemtais eiro. Tapēc, ja jūs to tomēr nolemjat ieguldīt sevis promotēšanā, labāk uzticiet tirgus apgūšanu kādam ar pieredzi un ja iespējams - nedārgi. Ar Cartel jums tas ir kļuvis iespējams.

Uz tikšanos,

Edgars



 
 
 

Comments


bottom of page